Криво разбраната цивилизация(еманципация)


Наблюдаам странни ситуации случващи се около мен и моите познати, вероятно те са доста стари като явления, но аз сега ги откривам. Кое е възникнало първо на земята след създаването на Адам и Ева? Това са техните отношения един към друг.Трябвало е да си разпределят задачите. Прародителите ни с техния минимален интелект са стигнали до простото решение: Единият ще ходи на лов другият ще се грижи за приготвянето на дивеча,отглеждането на потомството.

Хубаво, но с времето нещата са се променили. Жената е била третирана единственно и само като слугиня.От там се поражда и нейното желание да разкъса оковите и да се бори с другия пол за по добро отношение. И Тя успява, феминистки организации, ала бала движения, течения колкото щеш.Огромна революция в междучовешките отношения. И така всички сме равни животът си тече…Равноправие, толерантност а дали не сме се прехвърлили и в рая? Да ама не.

В днешното ни забързано време, в което работим все повече за все по малко пари, аз открих факт който разби и обърка представите ми за света като цяло.И той е: Днешната жена се грижи за децата, възпитанието, домакинството, работи за да изкарва пари(доста често повече от мъжа). Тя е активната! Оп а къде забравих мъжа? Е ми той е там някъде скатава се по мъжки и не се замисля особенно важното е двете глави да мислят еднакво.Реших да анализирам познатите си да не би случайно да бъркам нещо сметките класифицирах ги по възраст. Започвам от пенсионерите там всичко е ок, ако е имало еманципирани жени между тях то тяхните мъже са отдавна мъртви, а тези които са живи си живеят в синхрон с жените. Следва комунистическата младеж или по ясно каззано хората на възраста на родителите ми. Там е пълна каша отчаяни честни хорица живеещи скромно понеже немогат да лъжат и доста еманципирани жени по принуда борещи се за насъщния понеже няма кой друг.Богатите в тази категория няма да ги споменавам едно, че са малко друго, че мерзавец и еманципация не ми се връзва.Стигнах до поколението което е в разцвета на силите си и логично иска да живее на макс.Е да хубаво но кой е този който не се задоволява с малко? Пари трябват за всичко прическа, маникюр, фешън дрешки, кола, апартамент… Ето тук се обърках напълно, кой иска това мъжът или жената? Ако на жена и се предложи всичко това на готово в голям процент тя няма да откаже, а ако го предложи жената на мъж тогава отговорът също е: В голям процент той няма да откаже.Ето товае което ме озадачава. До къде стигна мъжа? Защо не чувам израза  „Аз съм Мъж”? Защо се оставя по течението на „модата”? Кой истински Мъж ще позволи жената да го изхранва? Някак си обаче под всичко това прозира една такава лисича лукавост която е само женски патент.

Как жената се оправя в такива ситуации? Еми колкото повече работи, колото повече пари изкарва еманципираната жена тя все повече се доближава до днешния идеал за жена.Така си набавя всичко от което има нужда и няма кой друг да и го даде. Не чака на мъжа. Супер жената е независима! А тогава за какво и е мъж? Разбира се за да се грижи и за него…

Така е все сме хора(тук някой могат да ме опровергаят) но някак си не всеки може да върши всичко, а и налага ли се? До сега не съм чувала за жена-миньор, жена-тракторист и такива тежки професии, вероятно има отделни бройки, но за мен те са изключения, и по-скоро грешка на природата. До къде стигна тоя свят?…

П.П. Написанато по горе си е само личен опит от живота и дълги и обстойни наблюдения не претендирам това да са възгледите на обществото като цяло. http://www.drgerev.com/blog/?p=55 – Тук има интересно обяснение, едно от малкото които намерих.

43 thoughts on “Криво разбраната цивилизация(еманципация)

  1. Донякъде съм съгласен с теб, но не с всичко. Има мъже които казват „Аз съм Мъж“ и то с главна буква. А повечето жени не са еманципирани а феминистки. Няма никаква еманципация в това една жена да работи и да изкарва пари, да отглежда сама дете и т.н. Това си е чист феминизъм, видите ли можем всичко сами не ни трябва мъж. Истински еманципираната жена, знае как да развие положителните качества на мъжа да себе си, как да го напътства за да изкарва той парите необходими за семейството. Защото до всеки успял мъж, стои една успяла еманципирана жена.
    П.П. Забележи че навсякъде ползвам „ДО“ а не „ЗАД“.

  2. Определението: „Еманципацията е освобождаване от състояние на зависимост, от предразсъдъци и ограничения“ Точно тази зависимост мисля, че липсва в наше време, а за феминизма си прав нишката между двете думи е тънка.

  3. Ами предразсъдъци винаги ще има. В някои африкански племена има матриархат, в други култури е патриархат. И навсякъде има предразсъдъци. Истинската еманципация не е в това кой колко пари зкарва и кой какво прави, а в това всеки да уважава стореното от другия. Защото едно дете не се отглежда само от майката. Бащата има важна роля във възпитанието. Едно семейство не се издържа само от мъжа, жената има важна роля в определянето кое е най-важното за семейството в момента. За тов е и старата проказка „Тате носи, мама меси“ Ако е само тате, той ще донесе и какво? Ако е само мама, как да омеси ако няма какво? Семейството е цялостна единица. Така е в еманципираното общество. Мъжът и жената, рамо до рамо. Двете половини на едно цяло.

    • Точно това разглеждам и аз семейството, но то не е цялостна единица. В тези модерни времена няма вече “Тате носи, мама меси” . Сега е „Тате не носи, Мама не меси ши си купя Фафла от магазина…“.Семейство е дума останала от дедите ни и се използва по навик. Сега е просто съжителсво за неопределен период.И до всичко това доведе Еманципацията – това е моята теза 🙂

  4. Данаиле виновни сте вие мъжете, че станхте много чувствителни и оставяте всичко на жената 🙂 . В тези времена жената е по-силния пол.

  5. Жената винаги е била по-силна, за някои неща. А това един мъж да е чувствителен не е лошо. И смея да твърдя, че аз НЕ СЪМ ВИНОВЕН.

  6. Къде е балансът?!А хармонията….Остана само химията!
    Вероятно е по удобно,да се крием зад слабите черти на характера си.От тук следва и изводът……На който,както му харесва…..Така че,явно така им харесва!Естественно, оправданието е “слабият”характер.
    Всеки прави избор!!Кой черти,да вземат преднина…..Това е личен избор!И удобно извинение,за неуспехите в живота….

    • Съгласна това е личен избор, проблемът е именно в това, че все повече мъже предпочитат този вариянт. Мъжете станаха по-женственни и от нас…

  7. taniiak забравяш един доста дълъг период от човешката история, наречен матриархат. Тогава жените и на лов са ходели и за деца са се грижили, а са били по всяка вероятност и по-силни от мъжете. Така че нищо ново под слънцето. Пък погледни го и от чисто пазарна гледна точка, каквото се търси това се предлага. И да не чувам ма аз не търсех това или онова, то ми се падна. Търсенето си се определя само от деиствията ни, не от „желения“ или думи. Можем да си говорим каквото си искаме, но важното е какво правим.

    • samarkant Вярно е историята не ми се отдава, но пропускът само допълва факта, че вървим назад а не напред. Относно търсенето, когато влезнеш в магазина и търсиш нещо практично, но ти се предлагат само лъскави дранкулки ще си купиш ли? В случая избираш действие или бездействие.И ще се радвам да признаеш, че малко Мъже останаха. Не казвам, че няма, само, че са на изчезване 🙂

  8. ама не се търсят за това изчезват 🙂 то и в магазина са останали само лъскавите неща щото хората като цяло са гласували с парите си за тях 😦
    а ..и не вървим назад просто се въртим в кръг 🙂

  9. … ми аз си харесвам лъскавите неща, но щом търся друго няма да си купя естествено. Виж по друг начин седят нещата, ако решат да ми подарят нещо.

  10. не никога, щом ще се еманципират и подаръци ще ми правят, и обяда, и вечерята ще плащат. Кои съм аз че да им преча на развитието, пък съм и за равноправието. Виж вече, ако се е отказала от еменципацията, тогава е друга работа 🙂

  11. samarkant Разбирам. Сега само остава да ме светнеш какво значи жената да се откаже от еманципацията…Какво според теб означава не еманципирана жена?

  12. ти сега учебник ще ме караш да пиша, то се усеща. Зор кат се натиска да плаща и подарява аз да я спирам ли 🙂

  13. Таня, нееманципирана жена е тази която не приема равенството между половете. Да не приемаш равенството между половете се изразява по два начина, първия – приемаш, че мъжа е повече от жената и втория – приемаш, че жената е повече от мъжа.
    🙂

  14. @Данаил тука май не си много прав. Равенство няма и неможе да има. Колкото може един кон да е равен на един вол, толкова може да са равни мъжа и жената. Всеки си има негови задачи и задължения, другото не е естествено.

    Все пак да не забравяме, че църквата призна официално жената за човек едва преди около 100-тина години 🙂

  15. Пак не разбрах в какво се изразяват действията на нееманципираната жена. А за църквата с това си твърдение доказва само колко е проста…

  16. закъса ли сме го вече щом мъж трябва да обяснява на жена какво е да си жена. Права си, на зле отиват работите. 🙂

  17. че какво му е на парапета? а иначе извън разни определения, нееманципираната жена си е жена на която и трябват мъже, приятели, деца, внимание, помощ, любов и т.н. Много е важно да си го и признава. На еманципираната нищо не и трябва, тя си е самодостатъчна, свободна, бързаща да се освободи от всяка зависимост ( във възможно най-широкия смисъл) защото всяка зависимост и е пречка пред служ. духовно и т.н израстване и усъвършенстване

    Не виждам нищо страшно в предложението да си направиш галерия, че чак да изтриеш цял коментар за това 🙂

  18. хи хи Благодаря за отговора, а относно коментарите не ми е в стила да трия, потърси го в другата тема 🙂 Относно галерията може би… някой ден… или някоя слънчева утрин… 🙂

  19. сигурно се е загубил по пътя 🙂 не съм сигурен, обаче ще стане ли в WordPress, май ще трябва да използваш нещо друго

  20. И аз съм, за равноправните отношения между половете.Сега в този момент,разсъждавам така!По ми изглежда,харесващо,една двойка да се допълва,отколкото единият от двамата да опъва на 100%,а другият да се прави на не можещ и не разбиращ!:D Колко, удобно…
    Никой не се ражда идеялен,но старанието и отношението ,към даден проблем в дадена ситуация са достатъчни,за да не се почувства другият партньор „глупакът“.Важно е да има,баланс….и отношенията,ще са като Рози без бодли!:D
    Трудно е да го повярвам,но теоретично не изглежда никак зле.;)

    ….И все пак,стигнах до извода: Мъжът се държи така,затото така е научен!Още от малък……taniiak ,какво ще кажеш?

  21. един се е загубил не е болка за умиране. то тук си права разни експерименти и аз може аз да съм го затрил.
    Хубаво си го почнала, но що не си избра някоя готова платформа пък ти да се занимаваш само с аранжирането. Поправиме, ако греша но си се захванала с цялата работа

  22. Съгласна за розите 🙂 и за мъжкото държание също с едно малко допълнение, научен е от малък, но ако така се държи и като голям си остава само едно мамино детенце като в случая само майката е заменена със съпруга. В този пост говоря за мъжете които са научени да чакат на готово, първо на мама и тати, после гаджето да почерпи, после жената да се разправя със сметките и домакинството. Алгара уцели десятката…

  23. къде ги намирате тия мъже? … незнам 🙂 все пак тия мамини детенца са имали маики, тия маики също се предполага, че са били жени ….. е на последния въпрос кои е виновен може и сами да си отговорите

  24. samarkant Да почнах нещо което не е по силите ми за в момента 🙂 затова е и леко зарязано хихихихи ако намеря сили и знания може и да го продължа 🙂 …

  25. мисля че drupal или joomla ще свършат черната работа вместо теб. И ще си се забавляваш с творческата част 🙂

  26. Нали!:D Но, аз си признвам грешката….давам всичко, а после той ми бил виновен,че мислил само за себе си.

Вашият коментар

