Несбъднати мечти постепенно мутиращи в лъжи


Напоследък пиша все за интернет и виртуални изживявания. Признавам в момента са ми по-интересни предвид факта,че са по-малко познати и непредсказуеми. Едно обаче е характерно присъщо и за двата свята виртуалния и реалния.Времето! То тече по един и същ начин, но в едно и също време не можем да бъдем и в двата свята едновременно. Тук всеки сам избира как да балансира. Но основната ми идея е друга този път отнасяща се само и единствено до нас хората (независимо в кое пространство сме) и това което сме или ни се иска да бъдем. Днес ще разсъждавам за лъжите, но не ония с които сме свикнали да ни заливат по радио, телевизия, интернет, реклами от сорта как свалих 20кг. или как си избелих зъбите до 100% бяло, как косата ми спря да пада при положение, че е нормално на ден до 100 косъма да падат и да растат нови. Ще говоря за негласните лъжи бълбукащи  единствено в съзнанието ни. Ще попитам колко от вас са се наричали оптимисти и вярващи в светлото бъдеще. Колко от вас вярват, че алкохолика ще спре да пие, че невярната съпруга ще стане вярна, че шефът ще спре да е недоволен, че политиците мислят за народа, че църквата говори с бог, че и ти ще си добре (но не днес)? Ако не вярвате на всичко това тогава в какво вярвате? Може би в себе си? А дали е така? Още ли си повтаряте тихо той/тя  ме обича, като в същото време знаете, че не е така а само ви се иска да е така. Още ли се каните да теглите една майна на шефа си и да му затръшнете вратата на офиса, а после си викате трябва да устискам още малко като това малко се превръща в години? Още се надявате, че ще съберете (честни)пари за околосветско пътешествие, а после си казвате няма как живея в България. Несбъднати мечти постепенно мутиращи в лъжи. И накрая какво се получава, ако погледнем процентно на живота си колко процента е истински ви питам аз, колко неща направихте както на вас ви се харесва и в колко бяхте „притиснати“ от обстоятелствата? За какво живея, за какво се боря се питам и си отговарям всеки ден. Понякога отговорите закъсняват, но винаги са налице понякога дори не ми харесват доста често дори и от това ме боли, но никога не покривам болката с лъжи.

16 thoughts on “Несбъднати мечти постепенно мутиращи в лъжи

  1. Таня, за пореден път ме караш да се замислям, а аз като се замисля по такива теми ме боли, боли ме, защото знам че си права за всичко написано. Не живеем живот, какъвто искаме, но може би живеем живота, който заслужаваме… защото ни е страх, страх ние да отстояваме себе си, да се борим, да не стъпим на хлъзгаво, и сме си изградили навика да се самозаблуждаваме и това ни помага да оцелеем, но не и за да живеем. Аз се опитвам и да живея, затова съм затръшвал врати, и съм си понасял последствията… В другите неща отдавна съм спрял да вярвам, но вярвам, че когато се наложи отново бих затръшнал врата и отново бих си понесъл последствията.
    А за болката… болката е част от живота и за мое щастие, хората сме открили алкохола…

    Има един изпълнител Meat Loaf, той има една песен за живота, преди време написах субтитри, ако всичко живеем така, както се пее в песента (не се разсейвай с клипа), може би ще заслужим по-добър живот. http://vbox7.com/play:910211e8

  2. @spacy01 Добре го каза „живеем живота, който заслужаваме… “ обречени да оцеляваме. 🙂 И ми отговори на още един въпрос. Защо мъжете пият?

  3. Не пият само мъжете, мисля… Всеки си има причина, някои сигурно не я и помнят…
    И, ако мъж е субект, който изглежда и се държи като свиня, моля не ме наричай така.
    Иначе алкохола е лесен начин за разтоварване от среса, а ако си работил някъде прав и на слънце (студ) цял ден (и знаеш че утре пак ще е така) е почти единствения начин…

    За по-конкретен отговор, моля дефинирай „мъж“ тази дума в днешни дни много се доближава да доста нецензурни думи…

    Ако искаш прочети коментар 130 тук: http://gatakka.eu/?p=779, мисля че ще разбереш, какво мисля за мъжете и живота в бг в момента.

  4. Моите лични наблюдения върху мъжете показваха до сега само едно. Мъжете пият за да се правят на мъже, но ти ми помогна да погледна от другата страна, че могат да пият и от болка. Дефиниция за мъж нямам, както нямам и за жена всеки си е индивидуален 🙂

  5. Радвам се че ти разширих мирогледа. 🙂 Темата е безкрайна… дано някой представител на пола ми, не те е разочаровал прекалено, че да спреш с наблюденията… 🙂 всяко стадо си има и черни овце.

  6. Разочарование е относително понятие, много зависи какви са били очакванията 😉 А да наблюдавам и анализирам е моята същност 🙂 Не бих избягала от себе си 🙂

  7. Ей ама много сте изписали бе …. Първо да кажа, че не вярвам във всичко, а само в доброто.
    И уточнявайте понятията „пия“ и „мъж“.

  8. @Данаиле При алкохола има две положения: Или той те владее или ти него! Понятието мъж е много относително за мен, а ти сега вземи и ми дай уточнение на твоята дефиниция за добро 😉

  9. Пия вода не е равно на пия алкохол, но и двете са пиене 🙂 това имах предвид.
    А доброто се чувства отвътре, не може да се обясни.

  10. Мечтите също са вид лъжи. Трябва ли да се отървем от тях?

    Добре де, това беше гавра. Извинявам се. Имах предвид, че в нещата има мярка. Не зная с абсолютна точност каква е. Може би е добре човек да бъде господар на лъжите, дори когато ги допуска до себе си по някаква причина. Да не ги оставя те да му бъдат господари.

  11. @Григор мисля,че мечтите се превръщат в лъжи в момента в който спрем или се уморим да им вярваме. Да господствам над лъжите е нещото, което никога не бих си пожелала, но мисля, че смисълът който искаше да вложиш беше друг 🙂

  12. Много въпроси, дали всеки е успял наистина да си отговори. Както се казва, годините минават, времето лети и не всичко е само затръшване на врати и лоши думи, спомени.

    • Да в живота има и хубаво и лошо, трябва да се намери баланса между тях, а аз говорех за това, как хората просто обичат да се самозалъгват и така си живеят в „синхрон“ със собствените си лъжи 🙂

Вашият коментар

